Chajien Story
PLKN_kumpulan1 siri9/2012
Monday, March 26, 2012 @ Monday, March 26, 2012 | 0 Comment [s]

huah...lamanya tea buka blog nie...xda update langsung~ ciannn dia~ heh!

 hmm 1stly aku nak share bout experience aku sepanjang Program Latihan Khidmat Negara berjalan.Okay! mula_mula bila dah dapat tau yang aku terpilih ikut program nie kan.. , mang rasa HAMPA lah tersangat-sangat hampa! perghhh.. lau nak ikutkan hati mang aku xnak ikut lah benda nie(tapi xsanggup pula tanggung denda~)so, dalam keterpaksaan i have to accept the reality that i'll be one of the 'wirawati negara' derhhh~
jujur aku cakap , mula_mula tuu xda satu pun tanggapan positive aku pasal program nii hmmm ..
 dah tu dapat pula penempatan di Kem Sinar Jaya KOTA BELUD (derhhh banyak rumour x menyedapkan hati pasal tempat nii) 1st tau tuu tergugat gak lah hati nii ( nangesss derhhh) bila orang tanya dapat kat mana aku jawablah KB then, bermulalah pelbagai rumour  ~ benci!
 wait & wait... akhirnya detik 3 Januari 2012 pun menjelma~ perghhh gegar siot sehh! pagi_pagi lagi dah lapor diri di Balai Polis Beaufort.. 1st sight nampak bas PLKN dah~ hmm seksa derhhh di situ...dahlah tiada kawan hmmm~ kemudian, my mum kenalkan aku ngan anak Cikgu Zainal(Zakiah) kebetulan plak masa tuh dia pun have no friend.. So, kitorang duduk lah sama_sama dalam bas tuu sampailah tiba ke destinasi yang memakan masa lebih kurang 3jam lebih..dalam p'jalanan tu pula..Oh My god! suasana awkward melanda diriku..maka sunyi tanpa cerita~:)

  yes!finally sampai gak kitorang di kem. mula_mula sampai tuu kitorang di suruh berkumpul tuk dengar taklimat dari staff Patrick(dia kata dia staff paling di benci di kem tuu,tapi aku rasa dia okay jak!haha!lucu lagi!)then,kami pi makan..walaupun lauknya ayam(yang sepatutnya habis aku makan) aku tetap tea lalu makan..hmmm...pastu kami mendaftar(lama derhhh) aku di suruh ingat nama kompeni aku iaitu ALPHA & blog aku BLOG 2 & no. ID aku 252 ... i have no clue pasal benda_benda tu semua! then, try baju_baju PLKN semua(ambil size)..lepas habis urusan_urusan tu smua baru boleh take rest...aku masuk blog with c pipie(kawan sebelah katil)..we choose katil yang di tengah_tengah hee:) pastu kami rehat_rehatlah...
  1st week tuu sengsara la juga...merasa aku missing mama bapa adi_adi & kawan_kawan ^^ i love you guys <3..hmm maka 1st week tuu tiap malam dengar taklimat(bored derhhh)...badan pon masih tidak dapat sesuai dengan cuaca di sana..maka demam punn menimpa diri ini(selesema ft cough) :( tapi aku xmau pii medik haha!
  masuk 2nd week tuu kira okay lah sudah..start sudah kelas..kelas pertama tu 'pembinaan karekter' okey lah juga(actually i always sleepy during the class)..then,masuk lah modul_modul seterusnya sampailah ke modul KENEGARAAN(hmm best gak kelas yang nii..lagi_lagi time wat activity 'mengundi'-adalah yang berlakon jadi oku, wanita pregnant(lelaki lagi tuh haha) & banyak g.. pastu kan unforgetable activity for me ialah D.K.R.T GAME...teruk oue keadaan masa game ni di jalankan...di sanalah aku nampak kesengsaraan apabila negara kita berpecah_belah...masa refleksi tuk activity ni memang agak emosi lah..aku pun begenang air mata bila nampak si BOB cry & said that he feel bad cause he failed to play his role as our leader..kelas terakhir kami ialah kelas integrasi(pasal budaya kaum_kaum) wha! tanpa disedari kelas pun berakhir! happy!
  selesai sudah story about class....now aku mau cerita pasal aktiviti fizikal pula...flying fox,menembak,kayak,rakit,high rope & wirajaya! semua aktiviti fizikal best! cakap pasal aktiviti fizikal,aku ingat pula sama KJ Jamlin(ktua jurultih) haha ..masa buat flying fox tuu begegar lah juga kaki time naik menaranya yang tinggi tuh(pergghh penat panjat tangga derhhh) then,lapor sama komandan("saya nor fazrini binti adenan sedia untuk terjun tuan!")& saya pun terjun(silent mood okay,no screaming haha)..menembak pula kami pergi ke lapang sasar(luar kem) aku sudah pegang M16 yeah!.Antara kayak & rakit aku lebih suka kayak.. lebih senang kerjasama 2 orang berbanding kerjasama dengan 10 orang right!? high rope pula membina keyakinan diri aku...for wirajaya,wira & wirawati masuk hutan..sampai_sampai dalam hutan we r divided dalam beberapa group kecil ikut kompeni..aku,jue,eyra,cc,dira,ct..kami 1group,so kami dirikan khemah kami sama_sama(time dirikan khemah tuu hujan lah pula..so,we have to stop & berteduh sebelum meneruskan kerja kami) khemah kami kena puji tau! hehe.sorak tempur juga elemen yang tidak akan aku lupa sampai bila_bila(dengan muka yang di cat guna warna plaka hitamFTmerah)...ALPHA won the competition okay!
  okay,rutin harian dalam kem tuu ialah, isnin hingga khamis bangun awal =.=" tuk PT pagi(lapor kekuatan,nyanyi NEGARAKU,SABAH TANAH AIRKU(ingat pula budak_budak KL belajar lagu nie hehe)&WIRA WIRAWATI NEGARA, dan juga exercise)...jam 8-12 kelas..12-2pm rest...2-4 xtentu tapi ada aktiviti jugalah..5-6 exercise lagi..8/9-11 rokoll..then Zzz..malam rabu&khamis tuu ada kerohanian...
Weekend pula..masa awal_awal tu rest sepenuhnya lah..tapi masuk ja bulan kedua perghh weekend pun macam isnin-jumaat oh...soo tired!
  kerja partime di sana ialah pengawal malam..perghh aku kena 4 kali...malang_malang lahir awal tahun(pembahagian tugas pengawal malam adalah mengikut D.O.B)..senang ja tugas dia...round_round semua blog wati,suruh dorang sleep then masuk bilik rehat dan tidur.tapi aku xsuka bilik rehat tuu!bau kucing!huh...xselesa..
  kawad pula,membuatkan aku stress saja ni benda..ada 3 kali kami kawad(x masuk rehearsal&latihan)..1st kawad tuk perasmian.then pertandingan(ALPHA no3)..yang last kawad penutupan..kawad lah punca utama kehitaman...perghhh!
  lain_lain...ada hari keluarga(time nie family boleh masuk kawasan kem,tapi aku xnak family aku datang sebab jauh kan) masa family day ni juga ada band kena jemput(malam)hmm apalagi wira_wira & wati_wati yang nakal pun tunjuk muka(menarilah dorang) tapi enjoy lah juga!  Ada juga sambutan maulidur rasul..malam kebudayaan...dan malam last tu malam penutupan tu perghh memang sadis lah, salam cikgu_cikgu semua & malangnya malam tuu i can't control my emotion(menangis sakan derghhh)
  okay, masa malam mau pulang tuu..aku & roomate aku makan_makanlah junkfood,maggi & bla bla bla sampai lebih kurang jam 2am gituh(malam perpisahan lah katakan)esoknya pula,aku n member lain hantar kawan_kawan KL & TUARAN pi bas(nanges lagi)! sooo dramatic!haha..pastu jam 11 gtu tibalah masanya budak beaufort berangkat meninggalkan kem...bubye KEM SINAR JAYA i'll always remember this memories~

~now no more negative thoughts about PLKN~
`TX a lot tuk semua yang membimbing,menemani,membantu aku sepanjang program ni berlangsung(2bulan 2 minggu) especially to all member of block 2(ALVO) @pipie @ka nija @mieyam @dina @eyra @umiey @tieja @dira @ka bb @michelle @jue @c-ciey @wani @ct @myna @maz @grace @esther @kuan @coco @cherry @janice @ling :)
'geng maggi-aku,dina,pipie
`geng alpha-aku,jue,dira,cc,eyra,ka bb,ct,kuan,coco,janice,ling
`genk bravo-ka nija,mieyam,dina,umiey,tieja,pipie,esther,cherry,grace,maz,myna,wani,michelle


:) take a look :)

wani,aku,jue

with kem komandan(mejar anuar al-shadat)

waiting announcement who will be the champion for 'sorak tempur' competition

 tapak khemah wati ALPHA

flying fox

-terlalu banyak untuk dikongsikan kesemuanya-sampai di sini saja-bubye-^^
JAUH PERJALANAN LUAS PEMANDANGAN




Older Post | Newer Post
The Owner


Ajien.D.O.B=27.03.94.Malaysian.

Diary Owner Links


Cbox.


Credits

★ Template by : Shira Radzuan